loading...
بینش
حمیدرضا بازدید : 165 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

حوادث ناشی از بحران خورشیدی:

سال 2012: این بحران یكی از معدود سناریوهایی است كه با انتهای تقویم مایانها در ارتباط است و می تواند پایه علمی داشته باشد. در این سناریو كه احتمال وقوع آن 0.3 از 10 برآورد شده است، حوادث ناشی از تابشهای شدید خورشیدی و یا انفجارهای گازی در دسامبرسال 2012 می تواند زمین را در خود غرق كرده و نوع بشر را به همراه اكو سیستم زمین نابود سازد. تا كنون شواهدی مبنی بر وقوع چنین پدیده ای در سال 2012 ارائه نشده اما ارتباطاتی میان دوره های 11 ساله خورشیدی و چرخه زمانی تقویم مایانها یافته شده است. با این حال با وجود اینكه شعله های خورشیدی می تواند برای برخی از تجهیزات، ماهواره ها و فضانوردان مشكلاتی را ایجاد كند اما از قدرتی كه بتواند زمین را حداقل تا سال 2012 ویران سازد برخوردار نخواهد بود. تنها حادثه و خطر جدی كه از سوی خورشید زمین را تهدید می كند،حوادث ناشی از اتمام انرژی خورشید و بلعیده شدن زمین توسط این ستاره عظیم است كه آن نیز تا پنج بیلیون سال آینده ممكن خواهد بود.

حوادث ناشی از تغییر قطبهای مغناطیسی:

سال 2012 :بسیاری معتقدند قطبهای مغناطیسی زمین در سالهایی نه چندان دور تغییر خواهند كرد و بر الگوی چرخش مداری زمین تاثیر گذاشته و فاجعه ای بزرگ را به وجود خواهد آورد. این افراد مداركی از تغییر قطبی زمین در گذشته ارائه كرده و معتقدند این تغییرات را می توان با مطالعه نقاط خورشیدی و تئوری میدانهای مغناطیسی مشاهده كرد. در عین حال برخی معتقدند مایانها و مصریان باستان نیز از وقوع چنین پدیده ای در آینده آگاه بوده اند اما این راز امروزه توسط دولتها مخفی باقی مانده است. محققان دانشگاه پرینستون و تولوس در فرانسه با بررسی مدارك مختلف دریافته اند كه سیاره زمین در حدود 800 میلیون سال پیش دورانی را برای متعادل سازی قطبهای خود پشت سر گذاشته است. تغییر زاویه 50 درجه ای در قطب شمال طی 20 میلیون سال از جمله شواهد و حوادثی است كه محققان به آن دست یافته اند و بر همین اساس معتقدند امكان وقوع چنین پدیده ای وجود دارد اما طی یك میلیون سال آینده و درصد احتمال وقوع آن یك از 10 خواهد بود.

حوادث ناشیی ازانفجارابرآتشفشان:

سال 2012 :انفجار ابر آتشفشانی یكی از عظیم ترین انفجارهایی خواهد بود كه در تاریخ بشر دیده شده و در اثر افزایش میزان ماگما در هسته زمین و عدم وجود راه فرار از این منطقه از زمین به وجود خواهد آمد. نتیجه چنین انفجاری پراكنده شدن میزان زیادی از گازهای سمی در اتمسفر زمین و پوشانده شدن قسمتهای زیادی از خشكی ها توسط ماگماها خواهد بود. تصاویری كه توسط ماهواره ها طی سالهای گذشته به ثبت رسیده است نشانه هایی از تغییر را در سنگهای مذاب زیر زمینی نمایش می دهد كه می تواند درصد احتمال این انفجار را یك از 10 ساخته و مدارك علمی را برای اثبات این نظریه ارائه دهد.

حوادث ناشیی ازكاهش ذخایر نفتی(نقطه اوج نفتی):

سال 2012 :حوادث ناشی از كاهش ذخایر نفتی جهانی قطعا واقعیتی است كه می تواند به فروپاشی سرمایه گذاری و اقتصاد جهانی منجر شود. اما نظریه نقطه اوج نفتی درباره موضوع افزایش تقاضا در برابر میزان تولید بحث می كند بر اساس این نظریه زمانی فرا خواهد رسید كه تقاضای این منبع انرژی از میزان تولید آن پیشی خواهد گرفت. به گزارش مهر، برخی معتقدند این پدیده در حال حاضر آغاز شده است اما برخی دیگر آغاز آن را سال 2012 اعلام كرده اند. با این همه و با وجود تلاش برای تولید منابع جایگزین انرژی احتمال وقوع این پدیده 4 از 10 محاسبه شده است.

حوادث ناشیی ازنابودی نسل زنبورها:

سال 2012 :36 درصد از كندوهای زنبور در ایالات متحده در زمستان 2008 به دلیل حادثه ای به نام اختلال نابودی كلونی زنبورها از بین رفتند. این حادثه كه طی آن تمامی زنبورهای كارگر یك كندو به صورت ناگهانی می میرند و تنها زنبور ملكه به جا می ماند در چندین كشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیك، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا رواج یافته است. تا كنون دلایلی مانند آفتها، تغییرات شدید جوی و امواج تلفن همراه عوامل بروز این اختلال اعلام شده اند اما تاثیر هیچ یك از آنها تا كنون به اثبات نرسیده است و از آنجایی كه تا كنون درمانی موثر نیز برای كنترل این اپیدمی ارائه نشده است، پیش بینی می شود نظریه انقراض زنبورها به زودی به واقعیتی تلخ تبدیل شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 62
  • بازدید کلی : 7,587